SPRINGBREAK! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Loes Evers - WaarBenJij.nu SPRINGBREAK! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Loes Evers - WaarBenJij.nu

SPRINGBREAK!

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Maart 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hoihoi!
Mijn voornemen om iedere week een blog te schrijven is wel een beetje van tafel. De afgelopen weken zijn we, zoals gewoonlijk, weer druk geweest, dus is er ook een boel gebeurd!
Allereerst, die presentatie om de Nederlandse gezondheidszorg met de Amerikaanse te vergelijken, dat was echt een eitje. We stonden daar en het ging eigenlijk best lekker. Blijkbaar vonden de docenten dat ook, want we kregen 25 van de 25 punten! Hatsikidee, weer een 10 binnen!

Verder hebben we mee mogen kijken bij het moeder en kind practicum in school. Ik vond dat echt prachtig! De studenten wisten van tevoren gewoon dat er iets ging gebeuren tijdens het uitspelen, maar wat precies was de verrassing. Op een gegeven moment ging de casus over een kind met gastro-enteritis waarvan de moeder (Milou) een drugsverslaafde was die flauwviel. De dag erop hebben we een reanimatie uitgevoerd op een pop ter grootte van een kind, wat dus ook wel weer heftig was. Super interessant om te zien allemaal en super leuk ook dat we mochten meedoen!

Ook hebben we mogen meelopen met Hospice. Dit is niet zoals in Nederland alleen een gebouw (die hebben ze ook), maar Hospice zorg houdt ook thuiszorg in voor mensen die terminaal zijn. Dus we zijn meegeweest naar een huisbezoek, naar het Hospice home en naar een verpleeghuis waar een van de cliënten zat. Dit was echt heel tof om te zien, maar wat wel naar is, is dat je weet dat bijna alle patiënten die we daar hebben ontmoet over 6 maanden niet meer leven.

Tussendoor zijn we aan een nieuw blok begonnen en lijkt het erop dat we met dit blok ook daadwerkelijk iets moeten gaan doen. Het begon al met huiswerk. Dat ben ik dus al niet meer gewend. Het gaat over de maatschappelijke gezondheidszorg en het project dat we moeten doen gaat over een klein stadje dat hier in de buurt ligt, genaamd Williams. We moeten kijken wat de inwoners vinden dat sterke kanten zijn van Williams en vooral wat er verbeterd kan worden binnen de community. Dit doen we in kleine groepjes van 4, dus dat is ook wel erg leuk!

Tussen al het school door, moet er natuurlijk ook wel iets van vrije tijd overblijven. Gelukkig hadden we toen het Beerpongtournament. Ja, wij hebben bierpong gespeeld en meegedaan aan het toernooi. Of we gewonnen hebben? Laten we het er maar op houden dat we het heel erg leuk hebben gehad, maar dat alle rondes na de eerste voor ons te hoog gegrepen waren. Dit bierpongtoernooi viel op een heel gelukkige dag, namelijk 8 maart. Op 8 maart om 16.00uur was het namelijk Milou haar verjaardag! Dus hebben we met z'n allen voor haar kunnen zingen, was er taart en een Pinata. Dit hebben we de dag erna nog even doorgezet met oreotaart, sushi en kadootjes en volgens mij heeft ze het heel leuk gehad!

Deze week begint Springbreak en is Joey hier voor een hele week! We hebben een auto gehuurd en zijn van plan de hele week tripjes te gaan maken hier in de omgeving. Ik heb er zin in!

Liefs Loes

• 15 Maart 2015 - 07:45

Tata:

Loessie, goed om te lezen dat het zo goed gaat en jij het naar je zin heb. Ja hij is er bijna en dan hebben jullie even de tijd om rond te toeren en bij te kletsen. Heel veel plezier en nog even doorbijten. Gr. Tata

• 02 April 2015 - 11:25

Carla & Wim:

Hoi Loes,

Wat een belevenissen heb jij al weer meegemaakt, schitterend hoor!
    Jij hebt meer sneeuw gezien dan wij hier, dus ik (Wim) hou het bij m'n eigen engel...
    Veel plezier met je vrije week!

Carla & Wim

• 17 Mei 2015 - 20:58

Carla En Wim:

Proficiat met je bul Loes!!! TOP!!!

Carla en Wim

• 06 Juni 2015 - 11:53

Carla & Wim:

Hi Loes,

Klein weekje en je bent weer thuis!
    We horen straks graag je verhalen!

Carla en Wim