Toerist in 'eigen' land - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Loes Evers - WaarBenJij.nu Toerist in 'eigen' land - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Loes Evers - WaarBenJij.nu

Toerist in 'eigen' land

Blijf op de hoogte en volg Loes

21 Februari 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hoi iedereen!
Hier is weer een blog, ik moet mij schamen want ik heb al weer veel te lang niks geschreven. Na alle lessen, feestjes en etentjes (vooral feestjes en etentjes) had ik geen tijd meer om te schrijven.

Laat mij eens nadenken. Wat heb ik deze maand gedaan?
Milou en ik zijn vanuit onze 'stage' naar het Navajo reservaat geweest. De Navajo's zijn de grootste groep native Americans die in Amerika wonen. Wij zijn daar geweest met de Public Health Nurse (een combinatie tussen de GGD en de thuiszorg). Het plan was dat we patiënten zouden bezoeken in Luepp. Wij hebben vooral aan sightseeing gedaan. Jeetje wat is het daar mooi. Zover als je kunt kijken is er gewoon alleen maar steen te zien. Heel af en toe zie je een hutje en dat is dan ook alles. Veel van deze Navajo's leven nog erg primitief, dus zonder gas/stromend water/licht. De huisjes waar zij in wonen ('Hogan') zijn rond, klein, gemaakt van hout of klei (van origine dan) en je moet ze vanuit hun religie via links naar binnen gaan en via rechts naar buiten gaan. Verder hebben we vooral off-road gereden en genoten van de mooie omgeving, de foto's zullen genoeg zeggen.

We zijn nog een keer naar het reservaat gegaan, maar dan naar een andere plek, Dilkon genaamd. Hoe prachtig is het als je patiënten moet bezoeken, dat je een 4x4 moet hebben om er uberhaupt te komen, dat ambulance en politie er niet kunnen komen en dat de navigatie zinloos is. Deze mensen wonen bij de tweede boom rechts, dan bij de grote steen links en dan achter de berg. Fantastisch is het om dan ineens een klein huisje, met 8 honden, 4 trucks (en nog eens 6 halve) en een stel paarden en geiten te zien. Verder dus weer veel gezien, maar helaas ook 2 en een half uur bij een meeting aanwezig moeten zijn. Hier gaan we zeker nog eens terug.

Verder hebben we een rondleiding gekregen door de gevangenis (en uitleg gekregen wat een verpleegkundige doet in de gevangenis) en in het ziekenhuis van Flagstaff. Grappig om alle gekleurde jassen te zien, is weer eens wat anders dan wit. Verder zijn de afdelingen ook anders ingedeeld. In plaats van een afdeling Neurologie, Orthopedie of Heelkunde, kennen zij hier gewoon een Med-Surg unit. Hier kom je terecht als je geopereerd bent of een medisch probleem hebt, wat niet oncologie is of iets te maken heeft met moeder/kind. Vrij breed dus.

Daarnaast hebben we afgelopen weekend een roadtrip gemaakt naar Montezuma castle, Montezuma well en Sedona. Met 'we' bedoel ik, Milou, Jansje (moge duidelijk zijn dat zij ook Nederlands is), Amy (een Aussie) en Tina (onze Duitse). Naast veel lachen en vals meezingen met de muziek, hebben we prachtige dingen gezien! Ik kan het uitleggen, maar de foto's vertellen zoveel meer.

Als laatste, was het eindelijk zover. Joey en Evelien kwamen langs! Afgelopen woensdag kwamen zij aan en hebben we gegeten bij Diablo Burger. Ja, ja, een echte Amerikaanse hamburger. Na deze heerlijke burger zijn we gaan bowlen. Gisteren zijn we naar de Grand Canyon geweest en het is daar adembenemend mooi. We hebben een stuk met zijn 5en gelopen (Milou, Jansje, Joey, Eve en ik) en daarna zijn we opgesplitst. Milou, Joey en Jansje wilden meer de Canyon in gaan, terwijl Evelien en ik liever een stuk eromheen liepen. De zon scheen heerlijk (ik ben verbrand in februari!), de temperatuur was lekker en het was prachtig daar. Zeker een plek om vaker naar terug te gaan (zeker omdat het nog geen 2 uur rijden is van ons vandaan)!

Verder doen we ook aan een gewoon leven. We hebben ons eerste vak afgesloten met een 10 gemiddeld en we moeten aankomende maandag een presentatie geven over de verschillen in de gezondheidszorg tussen Amerika en Nederland. Eitje, dus. Ik geniet nog even verder hier!

Groetjes aan iedereen!
Liefs, Loes

  • 01 Maart 2015 - 10:16

    Carla En Wim:

    Hoi Loes,

    Alweer vallen we van de ene verbazing in de andere. Je bent eerst toerist en daarna student, lijkt t...., zeker af te leiden aan je foto "Homework" haha.
    Fantastisch wat je allemaal meemaakt, leuke verhalen en prachtige foto's.
    Je presentatie wordt dus appeltje eitje, nou we zijn benieuwd hoor.
    Leuk dat Joey is geweest, hij heeft t ook naar zijn zin met al die prachtmeiden hoor!

    We wachten nieuwsgierig op je volgende verslag en foto's.

    Veel liefs,

    Carla en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hoi hoi, Welkom op mijn reisblog. Deze blog zal gaan over de reis die Milou en ik gaan maken. Wij zullen vooral in Flagstaff, Arizona zijn, maar nu we toch de grote oceaan over zijn... Op deze manier probeer ik jullie een beetje op de hoogte te houden. Liefs, Loes

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3013

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 13 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: